25. června 2014

Barcelona podruhé, tentokrát zamilovaná.

Pokud čtete můj druhej zmrzlinovej blog, víte, že jsem od května v Katalánsku jako au-pair. Jsem tady už skoro dva měsíce, stesk byl v plným proudu, jediný, na čem jsem přežívala, byla myšlenka, že už jen měsíc a kousek a vrátím se zpátky do nechutnýho Česka, kde ale mám milovanýho přítele a milovaný kamarády.

A protože i přítel miluje mě, překvapil mě minulej týden sdělením, že mě tady navštíví. Nějak jsem tomu nemohla uvěřit, ale pak jsem se nesmírně těšila!

V pátek jsem ho vyzvedla na letišti a jeli jsme do hostelu. Našli jsme si podle BudgetPlaces.com hostel Turismo Urbano, kterej byl blízko centra, Sagrada Familie a relativně blízko moře. A navíc! - dle fotek měl nad postelema nebesa! Hodnocení ostatních návštěvníků bylo lehoulince nadprůměrné, tak jsem se těšila a možnost zklamání jsem si moc nepřipouštěla. Prostě nebesa, chápete!!

Hostel jako ušel, no. Nebesa se nekonala (ach, néééé...), pokoj byl příjemnej s podivně postavenou postelí hned za dveřma, čistej, laděnej do modra. Okno mělo romantickej výhled do zdi. Čtenářky Padesáti odstínů šedi by zaplesaly a jistě by jim to přivodilo nejeden orgasmus. Společná koupelna byla čistá s množstvím sprcháčů a šamponů k volnému užití. Ručníky jsme dostali oba dny nové přímo do pokoje.

Co mě rozladilo bylo to, že není nijak označen. Dole je jen cedule s popisným číslem a asi 10 zvonků. Tuším, že je to proto, že ho majitelé mají trochu na černo, protože je v domě s byty a celkově vypadá prostě jako velkej byt. Další rozladění přišlo, když uklízečka po úklidu náš pokoj nezamkla. Přišli jsme po celodenní procházce a bylo odemčeno. Hostel hodnotím na 40%. Pěknej, když vám stačí jen někde za relativně levno přespat. Majitelka neumí anglicky, ale jevila se nám jako milá postarší paní.

Zmiňovaný okno.
V pátek jsme šli nakoupit potřebné suroviny pro přežití (rozuměj sangríu a brambůrky FC Barcelona) a pak do parku Ciutadella. Je to park něco jako v Praze Riegrovy sady, akorát s palmama, papouškama a stěnou pro sprejery. Jo a s Vítězným obloukem a písčitejma cestičkama. Došlo tam k velké debati, jestli je andulka papoušek, nebo prostě barevnej pták, co se chová... Park je hned vedle zoo. Došli jsme kolem přístavu až k moři. Moje nohy v žabkách dost trpěly. Nevhodná obuv...

Barák v parku.

Já u zdi.
V sobotu jsme se dopoledne vydali na Placa de Catalunya a pak přes La Rambla na trhy La Bouqueria. To jsou nejlepší trhy, jaký jsem kdy viděla. Seženete tam všechno jídlo, které vás jen napadne. My jsme si koupili freshe za euro (já z tý ceny prostě furt nemůžu!), kokos a banán a kokos a máta.


Vítěznej oblouk.


Maj ho tam!
Metrem jsme se svezli nahoru k parku Güell. Vede tam kopec nebo eskalátory. Hustý. Svezli jsme se samozřejmě po eskalátorech, protože jsme líní, a nahoře nás čekalo drobné rozčarování v podobě placení. Můžete jít do parku free bez vstupnýho, ale budete jen v základní části, odkud je výhled a trochu vidět Gaudího sloupy. Ale pokud chcete vidět něco víc a vyfotit se s Gaudího ještěrkou, je potřeba si zaplatit. My jsme platit nechtěli, protože zas tak nutně jsme to vidět nepotřebovali, dali jsme si tam pusu a zase jsme šli. V plánu bylo mrknou na Sagradu Familii, která se ještě pořád staví a považuje se za skvost Katalánska.

Cestou do parku.

Park Güell.
 



Plán nám ale úplně jako nevyšel, protože jsme byli už docela unavení (v nohách jsem jen za sobotu měli asi 10 kilometrů... to tipuju..), takže jsme zakempili na pivo v Cervezarii (kterejch je v Barceloně hodně, skoro v každý třetí ulici nějaká je). Zjistili jsme, že tam mají na poličkách přibitý bankovky (českou neměli, zvažovali jsme věnovat jim kilo, ale protože jsme český držgrešle, radši jsme to propili), sbírku lahvovejch piv (měli Staráč a Staročecha) a před rokem tam pracoval Čech. Prostě vrána k vráně :)


Skočili jsme si na véču do restaurace La Catalana a dali jsme si výborný jídlo. Já jsem měla grilovanýho tuňáka (jedu teď hodně ryby a jsem nabuzelá do zdravý výživy!) a Č. si dal steak. Bylo to fakt výborný! Sangrie k tomu, ráj na zemi. Po večeři jsme se doplazili na pláž. Byla jsem děsně unavená, všechno mě bolelo, ale voda mě vzpružila. Romantika jako bláááázen :)

V neděli přišla zákonitě depka. Večer přítel odlítal, takže jsme přes den byli jen (konečně) u tý Sagrada Familie a na obědě. Dali jsme si paellu, aniž bychom rozuměli s čím je. Byla s mořskejma plodama, což nemusíme, takže jsme si moc nepochutnali...



Pro mě to byl dokonalej víkend! A jak tušíte, nebylo to tak úplně kvůli Barceloně... :))
Podívali jste se do BCL? Kam a jak vás to město zaujalo? Mně se líbí ta atmosféra - přijde mi, že je celý město spjatý s uměním. Ale upřímně - Sagrada Familia mě okouzlila ze všeho, co jsme viděli, nejmíň.

Přeju pěknej zbytek pracovního tejdne! :)


1 komentář:

  1. Joo, cokoliv za hranicemi se mi líbí! Nádhera, chci se jednou podívat do španělska a večeřet ty rybí potvory :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý asertivní komentář (i kritika se dá napsat slušně)! :)